Skribentens bildVittinge Hembygdsförening

Vi välkomnar ordförande för år 2022: Kerstin Korpas!

Uppdaterat: 8 dec. 2021

Ordförande för år 2022 är Kerstin Korpas, en rutinerad hembygdsprofil som bott hela livet i Vittinge. Hennes gammelfarfar var dessutom med vid föreningens grundande år 1924! Vi ställde några frågor till henne:

Kerstin, vad har du för relation till hembygdsföreningen? Jag är uppväxt med den. Det var naturligt då både pappa och mamma var aktiva, hembygdsgården ligger dessutom i Gillberga by där vi bor. Jag har varit mer eller mindre aktiv under olika faser i livet, ibland måste familj och jobb få ta över.

Vad är din förhoppning inför 2022? Att vi kan genomföra planerade aktiviteter och att vi kan få en nystart i föreningen.

Varför är hembygden viktig för dig?

Hembygden betyder trygghet för mig och jag vill dela den tryggheten med alla, oavsett var de kommer ifrån.

Vi på hembygdsföreningen ser fram emot året tillsammans med Kerstin!

51 visningar0 kommentarer

Inlägg: Blog2_Post